Afrikanskans smekmånad del 1 3-6 september 14 dagars kärlek…..

Natten spenderades på Scandic Infra City… Inget jag rekommenderar, fantastiska rum men dålig personal. Ingen service känsla för 5 öre vilkett är synd med sådan potential. Men det första jag gjorde var att ta en bild på våra ringar… Känns overkligt fortfarande och jag tittar alltid på min ring bara för att få det bekräftat…

Man vet att man är på Scandic när det är dags för frukost… Jag är inte den som är nyttig om man säger så. Pankakor i massor… mums.

Sen var det dags för Arlanda terminal 5. Vi flög med Malasya Airlines och det rekommenderar jag starkt. Fantastiskt trevlig personal och bra utrymme på planet. 8 timmar gick rätt fort och t/r NY för 5000 kr. Gick att få billigare men vi bokade lite sent.

Nästa anhallt Club Quarters Midtown i New York. Det går snabbt att checka in allting sköts av datorn. trevlig personal, fina rum och helt klart nära till precis allting. Vi gick överallt. Notan för kalaset var 1300 kr/natt. Ingick ingen fruckost.

Hotellet rekommenderade Dishes och är nog den bästa platsen på jorden. Vi åt frukost där alla dagar i NY. Så gott att jag drömmer om maten fortfarande. De hade allting du kunde önska och du betalade efter vikten. Inte så billigt men värt varenda öre.

Sen var det dags för shopping, vår första dag i NY var jobbig. Vi bodde på 45 th street och vi gick hela vägen till Brooklynbridge… Mina fötter värker bara jag tänker på det.

Det blev en del shopping innan vi hittade till Little Italy där vi avnjöt en fantastisk lunch hos är galen italienare. Han var så himla rolig att vi skrattade genom hela måltiden. Han gav mig efterrätt för att jag skulle få energi så att jag orkade mer sex. hahaha.

Dagen efter var det mer shopping, den dagen hittade vi våra nya solbrillor som. Vi gick in på Bloomingdales och åt en riktigt god lunch innan vi shoppade vidare.

Efter shoppingen så åkte vi med häst och vagn i Central park…. Romantiskt som bara den, vi åkte extra länge.

På kvällen gick vi ut på restaurang Thao. En trendig asiatisk restaurang som hade sååå god mat att det går inte att beskriva. Mysig atmosfär. Tyvärr så var jag lite trött denna dag och det var vår sista dag i natt i NY så det var bara att bita ihop och köra på.

Efter middagen tog vi en limo och åkte till Pink Elephant. Där var det mer party och drinkar .  Det var en fantastisk natt och min make blev något berusad…..

För att förhindra en enorm baksmälla så åkte vi till Time Square för att äta en sen middag. Det blev Burger King hahahaha

Efter några fantastiska dagar i NY var det dags att börja del 2 av vår smekmånad.

Vi hann knappt kliva på båten innan vi fick för första överraskning. Det knackade på vår dörr och in kom Thomas… Han skulle ha varit Jonas bestäman men var tvungen att jobba, som tur var så hamnade han på vår båt så han tog hand om oss hela resan. Min man blev chockad och såååå lycklig att han fick tårar i ögonen. Detta var en bra överraskning.

Inte nog med det så fick vi en slående visning av båten. Detta var huvud lobbyns tak.

På botten var det musik varje dag och många restauranger att äta på runt omkring så man fick musiken i bakgrunden.

Båten hade allt som allt 19 våningar och det var totalt 4600 personer ombord inkl personal.

Nästa blogg handlar om de fantastiska 9 dagar som vi hade på båten med ännu mer bilder…. Nu ska jag träffa catering firman o fortsätta planera festen på lördag.

4 thoughts on “Afrikanskans smekmånad del 1 3-6 september 14 dagars kärlek…..

1. Har tränat uten resultat,har mest lyst till ¨lägga mig på soffan och äta skrepmat;)å jag vill å åk till NY jag med..vilken smekmånad..jg har varit på cruise jag med..undebar upplävelseKRAM