Afrikanskans smekmånad del 2 6-15 september 14 dagars kärlek…..

Efter en snabb ombord stigning med allt vad det innebar för samtliga kom väskan fram till dörren och det var dags för vår första, första hamnen att lämnas är då NY. Första kvällen gick till att utforska båten och sen en middag. Vi la oss tidigt eftersom vi kännde av kvällen innan i NY som var mycket party.

Dag nummer två spenderades vid poolen med bok läsning, jag hade med mig två böcker till denna resa Äcklig och SÅLD, starka berättelser båda två. På kvällen var det Formal night och detta togs på stort alvar på båten så jag tog fram långklänningen. Så vackra klänningar det var den kvällen, nu förstår jag hur det är med bal på slottet.

Efter två dagar till havs var det dags för den första hamnen. Grand Turk… Det är nu man inser vad denna resa ska erbjuda och att vakna till detta är som att någon säger välkommen till paradiset.

Här är en bild med fartyget i bakgrunden

Vi var i hamn kl 09.30 och solen var redan uppe. Vi hade bara en halv dag på denna vackra ö så vi gick till denna mysiga plats som låg nära vår hamn. Utan att tänka oss för så kom dagens första drinkar…..

Därefter var det dagt att återvända till båten efter lek i poolen, vi skulle hinna sova innan vi skulle träffa Thomas för middag.

Båten hade två finare restauranger som inte erbjöd gratis dinering. Den ena är Sabatini och det var här vi avnjöt vår första middag med Thomas. Vi drack en Tiramisu martini innan maten och ja den var inte att leka med.

Nästa dag hade vi kommit till vackra Puerto Rico och vi gick i land i San Juan. Vi lyckades hitta en ensam palm på stranden.

Här står min man o poserar… Rätt snygg måste jag erkänna.

Efter en hel dag i solen var det bara att sätta sig i en solstol se på solnedgången innan man var tvungen att göra iordning sig för middagen.

Därefter var det en dag till havs innan vi kom fram till St Thomas…. Här var det höga bärg i osäkra bilar men vi hamnade på en strand som var värd skräckresan.

Som ni förstår så är det otroligt vacket.

Efter St Thomas var det en sea day och denna dag var det Tropical night…. Här står jag med lite officers… inget underlättar en resa som när man känner cheferna.

Det var lekar och danser till och med kongan avklarades. Sen fick vi dansa limbo och leka lekar, jag van en flaska bubbel som jag tappade bort i vimlet men kul var det.

Efter alla dessa dagar är man rätt mör och har man en dag till havs så är det massage som gäller. Mitt hår hade tovat sig så Jonas tyckte en hel dag på spa stog på schemat med tid hos frisören.

Håret blev riktigt fint och det var forma night igen. Skippade afton blåsan och slängde på mig en handgjord cocktail dress som är köpt i Brasilien för några år sen. Det gäller att gräva i garderoben.

Det blev en hård party kväll tack vare dessa killar som gav mig två shottar och min kille bara en varje gång vi beställde…

Sen kom sista hamnen, Bermuda med sina vackra rosa stränder. Vågigt vatten och värmande sol. Vad mer kan man begära.

Här sitten han nöjd och belåten i sina nya solbrillor.

Sista kvällen på båten, lite sorgligt men samtidigt skönt att komma tillbaka till verkligheten.

För att summera min smekmånad kan jag bara säga, fantastisk. Vi hade det underbart och kommer att göra om det inom en snar framtid. Så underbart att åka bort när det är dåligt väder och grått. Nu är det bara festen kvar som går av stapeln på lördag.

Några tips om du ska åka på kryssning, glöm inte hatten och solskyddsfaktor. Var beredd på att folk söker kontakt och det lönar sig att gå på små egna utflykter.

Nu ska jag göra mig iordning för idag fyller jag år, men jag har legat sjuk i sängen hela dagen.

14 thoughts on “Afrikanskans smekmånad del 2 6-15 september 14 dagars kärlek…..

1. Tack för din fina kommentar på min blogg!! Måste säga att du är väldigt vacker själv och vilka helt underbara bilder du presenterar ovan!! Kram och Lycka till med äktenskapet!!

2. Jag önskar er all lycka och välgång… som jag har väntat på dessa bilder och inlägg… och nu äntligen! Jättevackra bilder, vilken vacker brud du var, vilken underbar smekmånad… minnen du får vårda ömt!Kram